Események - megjelenések

KIP Napok

2011-től, évente megrendezésre kerül az KIP szakmai konferencia, amely 2019-től nemzetközi szervezettségű lett.

 

Időpont

    Konferencia megnevezése

Helyszín

A konferencia jeles képviselői

Résztvevők száma / fő

A konferencia szintje

2024

 Komplex Instrukciós Program szakmai konferencia

Budapest

BKSZ

 

Prof. Horváth Zita, rektor, ME

Prof. Halász Gábor, ELTE;

Dr. György László kormánybiztos

Prof. Falus Iván

Dr. Szűcs Ida

 

 

210 fő

Nemzetközi

2023

 Komplex Instrukciós Program szakmai konferencia

Budapest

BKSZC

 

Prof. Horváth Zita, rektor, ME

Prof. Halász Gábor, ELTE;

Hajnal Gabriella Klebelsberg Központ

Dr. Magyar Zita SZFH

Hudacsek Lászlóné IKK

 

 

240 fő

Nemzetközi

Időpont

Konferencia megnevezése

Helyszín

A konferencia jeles képviselői

Résztvevők száma / fő

A konferencia jellege a résztvevők tekintetében

2022

Komplex Instrukciós Program szakmai konferencia

Budapest, Óbudai Egyetem

Prof. Rachel Lotan Stanford Egyetem;

Prof. Csépe Valéria, MTA;

Prof. Halász Gábor, ELTE; Prof. Horváth Zita, Miskolci Egyetem

Prof. Kovács Levente, Óbudai Egyetem

Prof Darvas Ferenc Gábor Dénes Díjasok elnöke

150 fő

Nemzetközi

2019

Komplex Instrukciós Program szakmaikonferencia

Budapest

Prof. Rachel Lotan Stanford Egyetem;

Prof. Csépe Valéria, MTA;

Prof. Halász Gábor, ELTE

250 fő

Nemzetközi

2018

Komplex Instrukciós Program szakmai konferencia

Budapest

Prof. Rachel Lotan Stanford Egyetem;

Prof. Csépe Valéria, MTA;

Prof. Halász Gábor, ELTE

380 fő

Hazai

2017

Komplex Instrukciós Program szakmai konferencia

Budapest

Prof. Rachel Lotan Stanford Egyetem;

Prof. Csépe Valéria, MTA;

Prof. Halász Gábor ELTE

410 fő

Hazai

2016

Komplex Instrukciós Program szakmai konferencia

Budapest MTA

Prof. Rachel Lotan, Stanford Egyetem;

Prof. Halász Gábor, ELTE

240 fő

Hazai

2015

Komplex Instrukciós Program szakmai konferencia

Budapest

Hanesz József, KLIK elnöke

150 fő

Hazai

2014

Komplex Instrukciós Program szakmai konferencia

Budapest MTA

Langerné Viktor Katalin, helyettes államtitkár;

Prof. Horváth Zita, Miskolci Egyetem, helyettes államtitkár;

Prof. Lavicza Zsolt Linzi Egyetem

130 fő

Hazai

2013

Komplex Instrukciós Program szakmai konferencia

Budapest

Prof. Rachel Lotan, Stanford Egyetem

100 fő

Hazai

 

A közelmúltban KIP órákat látogattunk Romániában, a túrterebesi iskolában. Mind a pedagógusoknak, mind a gyerekeknek gratulálunk a munkájukhoz!

20240118 084208 resize

20240118 084144 resize

20240118 084106 resize

20240118 092654 resize

20240118 092730 resize

20240118 092813 resize

20240118 093009 resize

20240118 093630 resize

20240118 101820 resize

20240118 101844 resize

20240118 101913 resize

20240118 103418 resize

 

ELISMERÉS

2022-ben a Miskolci Egyetem díszdoktorrá választotta Rachel. L. Lotant, a Stanford Egyetem professzorát, aki jelentős szerepet játszott a hazai innováció, a Komplex Instrukciós Program létrejöttében.

 

ELISMERÉS

A hálózat vezető iskolája, a hejőkeresztúri iskola elnyerte a Prima Primissima Alapítvány Prima Primissima Díját.

 

KÉPZÉS, HÁLÓZATÉPÍTÉS

2015-től működik a MISKOLC-HEJŐKERESZTÚR kip REGIONÁLIS MÓDSZERTANI KÖZPONT a Miskolci Egyetemen (C/1 épület III. emelet, Tanárképző Intézet):

 https://youtu.be/gIptwXTw33U

 https://youtu.be/GyOPUc_KSsM

 https://youtu.be/UIDdRa1vi_k

 https://youtu.be/dXwnuGN_jqU

 https://youtu.be/5zvwPJ3fTak

 

NEMZETKÖZI KAPCSOLATOK

A KIP hálózat szoros kapcsolatot tart fent a Complex Instruction metódus kidolgozójával, Eachel L. Lotanna.

Esemény: Hazánkba látogatott a Stanford Egyetem professzora, Rachel A. Lotan. 

http://index.hu/gazdasag/2016/05/16/rachel_lotan_iskola_befogado_oktatas/

 

A VODAFONE MAGYARORSZÁG ALAPÍTVÁNY TÁMOGATÁSA

A Vodafone Magyarország Alapítvány színes programmal segítia KIP iskolák diákjait

A Vodafone Magyarország Alapítvány nagyszabású programot szervezett a KIP iskolái számára, ahol a hajókiránduláson kívül a Parlament megtekintetésére is sor került.

https://goo.gl/photos/LWL2JjLvRsm8RD456

A Vodafone Magyarország Alapítvány tabletekkel segíti a KIP iskolákat

http://www.mmonline.hu/cikk/tabletekkel_segit_a_vodafone

A Vodafone Magyarország Alapítvány 1200 tabletet osztott szét a KIP-es iskoláknak

Vodafone Felelősségvállalás facebook oldalán

 


 Tabletek átadása Szegeden

  

Az iskolák pedagógusai ismerkednek a tabletekkel.


 

 

A "vodafonos" tabletek jelképes átadása a Magyar Tudományos Akadémián.

 

 

A Vodafone Magyarország Alapítvány látogatása a hejőkeresztúri KIP iskolában

Vendégek voltak:

Diego Massidda, vezérigazgató

Alexandre Froment-Curtil, Lakossági szolgáltatások üzletág vezérigazgató-helyettes

David Garcia, pénzügyi vezérigazgató-helyettes

Amrita Gangotra, műszaki vezérigazgató-helyettes

Tóth Zsuzsanna, HR vezérigazgató-helyettes

Schay Dániel, Lakossági értékesítési és operációs vezérigazgató-helyettes

Marchart Pál, Vállalati kapcsolatok vezérigazgató-helyettes

Csörgő Zsuzsanna

Held Andrea

Berta Gabriella 

 

 

 

KÉPZÉS, HÁLÓZATÉPÍTÉS

2015-től működik a MISKOLC-HEJŐKERESZTÚR kip REGIONÁLIS MÓDSZERTANI KÖZPONT a Miskolci Egyetemen (C/1 épület III. emelet, Tanárképző Intézet):

 https://youtu.be/gIptwXTw33U

 https://youtu.be/GyOPUc_KSsM

 https://youtu.be/UIDdRa1vi_k

 https://youtu.be/dXwnuGN_jqU

 https://youtu.be/5zvwPJ3fTak

 

KUTATÁS

A hejőkeresztúri iskola csatlakozott a School - University partnership for effective teacher learning projekthez.

 PROJEKT

Befejeződött a Budapesti Műszaki Egyetem, a Miskolci Egyetem és a Hitotsubashi Egyetem közös projektje:

 http://www.napigazdasag.hu/cikk/22441/


 

 

TÁMOGATÁS

A GE Lighting és Vámos Zoltán, aZ Internal Leadership díj nyertese támogatásban részesítette a Komplex Instrukciós Programot. Az adományozó a gyerekek tehetséggondozási programjához kíván hozzájárulni.

 

 

TÁMOGATÁS

A Gábor Dénes-díjazottak Klubjának nyílt klubestje az MTA-székház Klubtermében

A Gábor Dénes díjazottak Klubjának (GDDK) tagjai 2009-ben arra az elhatározásra jutottak, hogy a klub jótékonysági akciójának keretében felkarolnak egy, a hátrányos helyzetű gyermekek oktatásában sikeresen működő „jó példát”, módszertant. Így találtak rá a ma már több évtizede éve működő  Komplex Instrukciós Programra (KIP).

Mára a program kiteljesedett, jelentős sikereket ért el, azonban mint minden hasznos és jó kezdeményezésnek, úgy ennek is szakmai kárát jelentheti egy megfontolatlan, erőszakos terjesztés, ami az egész program sikerét veszélybe sodorhatja. Ezért a KIP vezetősége – egyetértésben a Gábor Dénes-díjazottak Klubjával – azon munkálkodik, hogy folyamatos nyomon követéssel megvédje az eddig elért eredményeket, és a feltárt tapasztalatok birtokában végezze a további fejlesztéseket és bővítéseket.

 

A KIP SIKERE

Egyre nagyobb az érdeklődés a tudásban és szocializáltságban heterogén tanulói csoportot kezelni képes Komplex Instrukciós Program (KIP) iránt. A hejőkeresztúri iskolában 2000-ben indított módszer ma már hálózattá teljesedett ki, amelyben általános és középiskolákat egyaránt megtalálunk.  

A KIP a pedagógusoktól pedagógiai kultúraváltást kíván. A felmérések szerint a módszert alkalmazó iskolákban csökken a gyerekek közötti agresszió, mérséklődik a hiányzások száma, erősödik a szülőkkel való együttműködés és javulnak a diákok eredményei.

2017-ben útjára indult a Komplex Alapprogram, amelynek, a Differenciált Fejlesztés Heterogén Tanulócsoportokban tanítási tanulási stratégiának része a Komplex Instrukciós Program. A program kidolgozója K. Nagy Emese.

 

PROJEKT 

A matematika és természettudományos tárgyakat népszerűsítő tananyagfejlesztő kiemelt projektben vesz részt a Komplex Instrukciós Program/KIP

Egyedülálló hazai oktatásfejlesztési projekt indult útjára GEOMATECH néven. A magyar módszerrel és nemzetközi együttműködéssel megvalósuló oktatásfejlesztési kezdeményezés célja, hogy a hazai diákok megszeressék a matematikát, valamint a természettudományos tárgyakat. A köznevelés megújításának fontos eleme a matematikai és a természettudományos tárgyak népszerűsítése, megkedveltetése a diákokkal.

Egyedülálló oktatásfejlesztési projekt indult útjára a BKF Kommunikációs Alapítvány, a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola, valamint a GeoGebra Nonprofit Kft. kezdeményezésében, amelyben helyet kap a Komplex Instrukciós Program is. Az Új Széchenyi Terv keretében megvalósuló, GEOMATECH névre hallgató kezdeményezés hosszú távú célja, hogy a közoktatásban résztvevő diákok megszeressék a matematikát és a természettudományos tárgyakat, ezáltal nagyobb arányban tanuljanak tovább ezeken a területeken.

A programban dolgozó hazai és nemzetközi szakemberek a Nemzeti alaptanterv elvárásainak is megfelelő digitális tananyagokat a világ egyik legismertebb matematikai-természettudományos szoftvere, a GeoGebra segítségével jelenítik meg. A GeoGebra nemcsak egy szoftver, amely az elvont matematikai és természettudományos feladatok láthatóvá tétele révén nyújt segítséget, hanem a pedagógusok ezreit világszerte tömörítő nemzetközi közösség is. Ennek a közösségnek az erejére és szakértelmére is támaszkodnak a GEOMATECH projekt megvalósításában közreműködő szakemberek, hiszen többek között a Cambridge-i Egyetem és a linzi Nemzetközi GeoGebra Intézet is együttműködik a projekt módszertani megalapozásában, a jó gyakorlatok megosztásában és az eredmények terjesztésében.

A Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola az elsők között ismerte fel az élményszerű oktatás jelentőségét, és kiemelt hangsúlyt fektetett arra, hogy hallgatói számára gyakorlatorientált, valós élethelyzetekhez kötődő, a kreatív gondolkodást fejlesztő módszereket alkalmazó képzéseket nyújtson – ezt a törekvést segítette az országban az elsők között alapított GeoGebra Intézet is.

 

TANÁRKÉPZÉS, TOVÁBBKÉPZÉS

A KIP pedagógusképzés és -továbbképzés

A Miskolci Egyetemen 30 órás pedagógus továbbképzés áll rendelkezésre az érdeklődők számára.

A hejőkeresztúri modell megismerése távoktatással

A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Üzleti Tudományok Intézete és a Hejőkeresztúri IV. Béla Általános Iskola részben távoktatásos továbbképzést hirdet tanárok számára. A cél a Hejőkeresztúrban nagy sikerrel alkalmazott komplex instrukciós program elsajátítása.

A projekt első képzési időszakában résztvevők közül legeredményesebbnek bizonyuló pedagógus egyhetes szakmai utazást nyer Japánba.

A cikk folytatása >>

 

A KIP HAZAI MEGJELENÉSE - KEZDETEK

Húsz évvel ezelőtt a Hejőkeresztúri IV. Béla Általános Iskolába járó diákok 20-25 százaléka volt hátrányos helyzetű, ami a 2000-es évek elejére megháromszorozódott - tájékoztatta a Napi.hu-t dr. k. Nagy Emese igazgató. Mint mondta, ezek a gyerekek olyan családokból jöttek, ahol a tanulás nem minden esetben jelentett értéket, így szükség volt arra, hogy különböző módszerekkel színesebbé tegyék a tananyag átadását, hogy elérjék, hogy a diákok motiváltakká váljanak az ismeretelsajátítás felé.

A sikertörténet végül 2001-ben kezdődött, amikor több magyar pedagógus, köztük a hejőkeresztúri iskola összes tanára részt vett a Stanford Egyetem Complex Instruction tanítási módszerét bemutató tréningen. Ez a program eredetileg egyébként a spanyol anyanyelvű diákokra koncentrált, őket tanította tanórán kívül angol nyelvre, ám a módszer megtetszett a magyar iskolának, így jelentős kiegészítésekkel adaptálták a modellt.

A cikk folytatása >>

A Hejőkeresztúri IV. Béla Általános Iskola hitvallása: „Mindenki jó (lehet)

valamiben!”

Ebben a meggyőződésben alkalmazzuk módszereinket, hogy minden tanulónk számára egységesen biztosítsuk az ismeretekhez jutást. Valódi esélyegyenlőség megvalósítására törekszünk az iskola falain belül.

Tevékenységünk négy alapeleme: A Komplex Instrukciós Program magas szintű csoportmunka keretében ismeretelsajátítást tesz lehetővé úgy, hogy kezeli a tanulók eltérő szociokulturális helyzetéből adódó státuszproblémákat. A Generációk Közötti Párbeszéd Programmal a szülőket szólítjuk meg, és tesszük az intézményünket nyitottá számukra a kölcsönös tisztelet jegyében.

A logikai táblajátékok tanórai és tanórán kívüli alkalmazásán keresztül a gyerekek értelmi képességének fejlesztése, a szabadidő igényes, tartalmas eltöltése, a társas élet erősítése, a tehetséges gyerekek versenyeztetése valósul meg. A rendkívül heterogén tanulói összetételünk indokolja a magas fokú differenciált tanulásszervezést. Úgy választjuk meg a tanítás sebességét, szintjét vagy jellegét, hogy megfeleljen a diákok egyéni szükségleteinek, stílusának, érdeklődésének.

A cikk folytatása >>

KIP: A tanulói heterogenitás előnye

A gyerekek nem csak szóba állnak egymással, hanem egymásra szorulnak. Csak együtt dolgozva tudják teljesíteni a feladatot, de a csoportoknak más-más a feladatuk, így nem kerülnek versenyhelyzetbe. Nem az a lényeg, hogy ki a jobb, hanem az, hogy együtt jobbak lehetünk! Egy – a módszert alkalmazó – tanár ezt mondta: „Nagyon jó a program! Csak a tanulóknak nincs szüksége rám.”

A Komplex Instrukciós Programmal (KIP) több mint két éve találkoztam először. Misztikus varázslásnak tűnt. Hogyan lehetséges az, hogy –bár hátrányos helyzetből érkeznek a gyerekek – szinte mindenki továbbtanul a hejőkeresztúri iskolában? Hogyan lehetséges, hogy a gyerekek szeretnek iskolába járni? És hogyan lehetséges, hogy mindenki tehetséges valamiben? És a legszörnyűbb kérdés: ha ez így működik egy faluban, miért nem használják a módszert máshol is? Szerencsére ezek a kérdések nem csak engem foglalkoztatnak, foglalkoztattak, és dr. K. Nagy Emese fáradhatatlan munkája eredményeként a KIP módszert alkalmazó iskolák szaporodnak, a program támogatói növekednek. A KIP-pel dolgozó iskolák száma már közel kétszázra emelkedett, de programot ismerő iskolák aránya, az ország összes közoktatás intézményeinek a fele.