Események - megjelenések
KIP Napok
2011-től, évente megrendezésre kerül az KIP szakmai konferencia, amely 2019-től nemzetközi szervezettségű lett.
Időpont |
Konferencia megnevezése |
Helyszín |
A konferencia jeles képviselői |
Résztvevők száma / fő |
A konferencia szintje |
2024 |
Komplex Instrukciós Program szakmai konferencia |
Budapest BKSZ |
Prof. Horváth Zita, rektor, ME Prof. Halász Gábor, ELTE; Dr. György László kormánybiztos Prof. Falus Iván Dr. Szűcs Ida
|
210 fő |
Nemzetközi |
2023 |
Komplex Instrukciós Program szakmai konferencia |
Budapest BKSZC |
Prof. Horváth Zita, rektor, ME Prof. Halász Gábor, ELTE; Hajnal Gabriella Klebelsberg Központ Dr. Magyar Zita SZFH Hudacsek Lászlóné IKK
|
240 fő |
Nemzetközi |
Időpont |
Konferencia megnevezése |
Helyszín |
A konferencia jeles képviselői |
Résztvevők száma / fő |
A konferencia jellege a résztvevők tekintetében |
2022 |
Komplex Instrukciós Program szakmai konferencia |
Budapest, Óbudai Egyetem |
Prof. Rachel Lotan Stanford Egyetem; Prof. Csépe Valéria, MTA; Prof. Halász Gábor, ELTE; Prof. Horváth Zita, Miskolci Egyetem Prof. Kovács Levente, Óbudai Egyetem Prof Darvas Ferenc Gábor Dénes Díjasok elnöke |
150 fő |
Nemzetközi |
2019 |
Komplex Instrukciós Program szakmaikonferencia |
Budapest |
Prof. Rachel Lotan Stanford Egyetem; Prof. Csépe Valéria, MTA; Prof. Halász Gábor, ELTE |
250 fő |
Nemzetközi |
2018 |
Komplex Instrukciós Program szakmai konferencia |
Budapest |
Prof. Rachel Lotan Stanford Egyetem; Prof. Csépe Valéria, MTA; Prof. Halász Gábor, ELTE |
380 fő |
Hazai |
2017 |
Komplex Instrukciós Program szakmai konferencia |
Budapest |
Prof. Rachel Lotan Stanford Egyetem; Prof. Csépe Valéria, MTA; Prof. Halász Gábor ELTE |
410 fő |
Hazai |
2016 |
Komplex Instrukciós Program szakmai konferencia |
Budapest MTA |
Prof. Rachel Lotan, Stanford Egyetem; Prof. Halász Gábor, ELTE |
240 fő |
Hazai |
2015 |
Komplex Instrukciós Program szakmai konferencia |
Budapest |
Hanesz József, KLIK elnöke |
150 fő |
Hazai |
2014 |
Komplex Instrukciós Program szakmai konferencia |
Budapest MTA |
Langerné Viktor Katalin, helyettes államtitkár; Prof. Horváth Zita, Miskolci Egyetem, helyettes államtitkár; Prof. Lavicza Zsolt Linzi Egyetem |
130 fő |
Hazai |
2013 |
Komplex Instrukciós Program szakmai konferencia |
Budapest |
Prof. Rachel Lotan, Stanford Egyetem |
100 fő |
Hazai |
A közelmúltban KIP órákat látogattunk Romániában, a túrterebesi iskolában. Mind a pedagógusoknak, mind a gyerekeknek gratulálunk a munkájukhoz!
ELISMERÉS
2022-ben a Miskolci Egyetem díszdoktorrá választotta Rachel. L. Lotant, a Stanford Egyetem professzorát, aki jelentős szerepet játszott a hazai innováció, a Komplex Instrukciós Program létrejöttében.
ELISMERÉS
A hálózat vezető iskolája, a hejőkeresztúri iskola elnyerte a Prima Primissima Alapítvány Prima Primissima Díját.
KÉPZÉS, HÁLÓZATÉPÍTÉS
2015-től működik a MISKOLC-HEJŐKERESZTÚR kip REGIONÁLIS MÓDSZERTANI KÖZPONT a Miskolci Egyetemen (C/1 épület III. emelet, Tanárképző Intézet):
NEMZETKÖZI KAPCSOLATOK
A KIP hálózat szoros kapcsolatot tart fent a Complex Instruction metódus kidolgozójával, Eachel L. Lotanna.
Esemény: Hazánkba látogatott a Stanford Egyetem professzora, Rachel A. Lotan.
http://index.hu/gazdasag/2016/05/16/rachel_lotan_iskola_befogado_oktatas/
A VODAFONE MAGYARORSZÁG ALAPÍTVÁNY TÁMOGATÁSA
A Vodafone Magyarország Alapítvány színes programmal segítia KIP iskolák diákjait
A Vodafone Magyarország Alapítvány nagyszabású programot szervezett a KIP iskolái számára, ahol a hajókiránduláson kívül a Parlament megtekintetésére is sor került.
https://goo.gl/photos/LWL2JjLvRsm8RD456
A Vodafone Magyarország Alapítvány tabletekkel segíti a KIP iskolákat
http://www.mmonline.hu/cikk/tabletekkel_segit_a_vodafone
A Vodafone Magyarország Alapítvány 1200 tabletet osztott szét a KIP-es iskoláknak
Vodafone Felelősségvállalás facebook oldalán
Tabletek átadása Szegeden
Az iskolák pedagógusai ismerkednek a tabletekkel.
A "vodafonos" tabletek jelképes átadása a Magyar Tudományos Akadémián.
A Vodafone Magyarország Alapítvány látogatása a hejőkeresztúri KIP iskolában
Vendégek voltak:
Diego Massidda, vezérigazgató
Alexandre Froment-Curtil, Lakossági szolgáltatások üzletág vezérigazgató-helyettes
David Garcia, pénzügyi vezérigazgató-helyettes
Amrita Gangotra, műszaki vezérigazgató-helyettes
Tóth Zsuzsanna, HR vezérigazgató-helyettes
Schay Dániel, Lakossági értékesítési és operációs vezérigazgató-helyettes
Marchart Pál, Vállalati kapcsolatok vezérigazgató-helyettes
Csörgő Zsuzsanna
Held Andrea
Berta Gabriella
KÉPZÉS, HÁLÓZATÉPÍTÉS
2015-től működik a MISKOLC-HEJŐKERESZTÚR kip REGIONÁLIS MÓDSZERTANI KÖZPONT a Miskolci Egyetemen (C/1 épület III. emelet, Tanárképző Intézet):
KUTATÁS
A hejőkeresztúri iskola csatlakozott a School - University partnership for effective teacher learning projekthez.
PROJEKT
Befejeződött a Budapesti Műszaki Egyetem, a Miskolci Egyetem és a Hitotsubashi Egyetem közös projektje:
http://www.napigazdasag.hu/cikk/22441/
TÁMOGATÁS
A GE Lighting és Vámos Zoltán, aZ Internal Leadership díj nyertese támogatásban részesítette a Komplex Instrukciós Programot. Az adományozó a gyerekek tehetséggondozási programjához kíván hozzájárulni.
TÁMOGATÁS
A Gábor Dénes-díjazottak Klubjának nyílt klubestje az MTA-székház Klubtermében
A Gábor Dénes díjazottak Klubjának (GDDK) tagjai 2009-ben arra az elhatározásra jutottak, hogy a klub jótékonysági akciójának keretében felkarolnak egy, a hátrányos helyzetű gyermekek oktatásában sikeresen működő „jó példát”, módszertant. Így találtak rá a ma már több évtizede éve működő Komplex Instrukciós Programra (KIP).
Mára a program kiteljesedett, jelentős sikereket ért el, azonban mint minden hasznos és jó kezdeményezésnek, úgy ennek is szakmai kárát jelentheti egy megfontolatlan, erőszakos terjesztés, ami az egész program sikerét veszélybe sodorhatja. Ezért a KIP vezetősége – egyetértésben a Gábor Dénes-díjazottak Klubjával – azon munkálkodik, hogy folyamatos nyomon követéssel megvédje az eddig elért eredményeket, és a feltárt tapasztalatok birtokában végezze a további fejlesztéseket és bővítéseket.
A KIP SIKERE
Egyre nagyobb az érdeklődés a tudásban és szocializáltságban heterogén tanulói csoportot kezelni képes Komplex Instrukciós Program (KIP) iránt. A hejőkeresztúri iskolában 2000-ben indított módszer ma már hálózattá teljesedett ki, amelyben általános és középiskolákat egyaránt megtalálunk.
A KIP a pedagógusoktól pedagógiai kultúraváltást kíván. A felmérések szerint a módszert alkalmazó iskolákban csökken a gyerekek közötti agresszió, mérséklődik a hiányzások száma, erősödik a szülőkkel való együttműködés és javulnak a diákok eredményei.
2017-ben útjára indult a Komplex Alapprogram, amelynek, a Differenciált Fejlesztés Heterogén Tanulócsoportokban tanítási tanulási stratégiának része a Komplex Instrukciós Program. A program kidolgozója K. Nagy Emese.
PROJEKT
A matematika és természettudományos tárgyakat népszerűsítő tananyagfejlesztő kiemelt projektben vesz részt a Komplex Instrukciós Program/KIP
Egyedülálló hazai oktatásfejlesztési projekt indult útjára GEOMATECH néven. A magyar módszerrel és nemzetközi együttműködéssel megvalósuló oktatásfejlesztési kezdeményezés célja, hogy a hazai diákok megszeressék a matematikát, valamint a természettudományos tárgyakat. A köznevelés megújításának fontos eleme a matematikai és a természettudományos tárgyak népszerűsítése, megkedveltetése a diákokkal.
Egyedülálló oktatásfejlesztési projekt indult útjára a BKF Kommunikációs Alapítvány, a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola, valamint a GeoGebra Nonprofit Kft. kezdeményezésében, amelyben helyet kap a Komplex Instrukciós Program is. Az Új Széchenyi Terv keretében megvalósuló, GEOMATECH névre hallgató kezdeményezés hosszú távú célja, hogy a közoktatásban résztvevő diákok megszeressék a matematikát és a természettudományos tárgyakat, ezáltal nagyobb arányban tanuljanak tovább ezeken a területeken.
A programban dolgozó hazai és nemzetközi szakemberek a Nemzeti alaptanterv elvárásainak is megfelelő digitális tananyagokat a világ egyik legismertebb matematikai-természettudományos szoftvere, a GeoGebra segítségével jelenítik meg. A GeoGebra nemcsak egy szoftver, amely az elvont matematikai és természettudományos feladatok láthatóvá tétele révén nyújt segítséget, hanem a pedagógusok ezreit világszerte tömörítő nemzetközi közösség is. Ennek a közösségnek az erejére és szakértelmére is támaszkodnak a GEOMATECH projekt megvalósításában közreműködő szakemberek, hiszen többek között a Cambridge-i Egyetem és a linzi Nemzetközi GeoGebra Intézet is együttműködik a projekt módszertani megalapozásában, a jó gyakorlatok megosztásában és az eredmények terjesztésében.
A Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola az elsők között ismerte fel az élményszerű oktatás jelentőségét, és kiemelt hangsúlyt fektetett arra, hogy hallgatói számára gyakorlatorientált, valós élethelyzetekhez kötődő, a kreatív gondolkodást fejlesztő módszereket alkalmazó képzéseket nyújtson – ezt a törekvést segítette az országban az elsők között alapított GeoGebra Intézet is.
TANÁRKÉPZÉS, TOVÁBBKÉPZÉS
A KIP pedagógusképzés és -továbbképzés
A Miskolci Egyetemen 30 órás pedagógus továbbképzés áll rendelkezésre az érdeklődők számára.
A hejőkeresztúri modell megismerése távoktatással
A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Üzleti Tudományok Intézete és a Hejőkeresztúri IV. Béla Általános Iskola részben távoktatásos továbbképzést hirdet tanárok számára. A cél a Hejőkeresztúrban nagy sikerrel alkalmazott komplex instrukciós program elsajátítása.
A projekt első képzési időszakában résztvevők közül legeredményesebbnek bizonyuló pedagógus egyhetes szakmai utazást nyer Japánba.
A KIP HAZAI MEGJELENÉSE - KEZDETEK
Húsz évvel ezelőtt a Hejőkeresztúri IV. Béla Általános Iskolába járó diákok 20-25 százaléka volt hátrányos helyzetű, ami a 2000-es évek elejére megháromszorozódott - tájékoztatta a Napi.hu-t dr. k. Nagy Emese igazgató. Mint mondta, ezek a gyerekek olyan családokból jöttek, ahol a tanulás nem minden esetben jelentett értéket, így szükség volt arra, hogy különböző módszerekkel színesebbé tegyék a tananyag átadását, hogy elérjék, hogy a diákok motiváltakká váljanak az ismeretelsajátítás felé.
A sikertörténet végül 2001-ben kezdődött, amikor több magyar pedagógus, köztük a hejőkeresztúri iskola összes tanára részt vett a Stanford Egyetem Complex Instruction tanítási módszerét bemutató tréningen. Ez a program eredetileg egyébként a spanyol anyanyelvű diákokra koncentrált, őket tanította tanórán kívül angol nyelvre, ám a módszer megtetszett a magyar iskolának, így jelentős kiegészítésekkel adaptálták a modellt.
A Hejőkeresztúri IV. Béla Általános Iskola hitvallása: „Mindenki jó (lehet)
valamiben!”
Ebben a meggyőződésben alkalmazzuk módszereinket, hogy minden tanulónk számára egységesen biztosítsuk az ismeretekhez jutást. Valódi esélyegyenlőség megvalósítására törekszünk az iskola falain belül.
Tevékenységünk négy alapeleme: A Komplex Instrukciós Program magas szintű csoportmunka keretében ismeretelsajátítást tesz lehetővé úgy, hogy kezeli a tanulók eltérő szociokulturális helyzetéből adódó státuszproblémákat. A Generációk Közötti Párbeszéd Programmal a szülőket szólítjuk meg, és tesszük az intézményünket nyitottá számukra a kölcsönös tisztelet jegyében.
A logikai táblajátékok tanórai és tanórán kívüli alkalmazásán keresztül a gyerekek értelmi képességének fejlesztése, a szabadidő igényes, tartalmas eltöltése, a társas élet erősítése, a tehetséges gyerekek versenyeztetése valósul meg. A rendkívül heterogén tanulói összetételünk indokolja a magas fokú differenciált tanulásszervezést. Úgy választjuk meg a tanítás sebességét, szintjét vagy jellegét, hogy megfeleljen a diákok egyéni szükségleteinek, stílusának, érdeklődésének.
KIP: A tanulói heterogenitás előnye
A gyerekek nem csak szóba állnak egymással, hanem egymásra szorulnak. Csak együtt dolgozva tudják teljesíteni a feladatot, de a csoportoknak más-más a feladatuk, így nem kerülnek versenyhelyzetbe. Nem az a lényeg, hogy ki a jobb, hanem az, hogy együtt jobbak lehetünk! Egy – a módszert alkalmazó – tanár ezt mondta: „Nagyon jó a program! Csak a tanulóknak nincs szüksége rám.”
A Komplex Instrukciós Programmal (KIP) több mint két éve találkoztam először. Misztikus varázslásnak tűnt. Hogyan lehetséges az, hogy –bár hátrányos helyzetből érkeznek a gyerekek – szinte mindenki továbbtanul a hejőkeresztúri iskolában? Hogyan lehetséges, hogy a gyerekek szeretnek iskolába járni? És hogyan lehetséges, hogy mindenki tehetséges valamiben? És a legszörnyűbb kérdés: ha ez így működik egy faluban, miért nem használják a módszert máshol is? Szerencsére ezek a kérdések nem csak engem foglalkoztatnak, foglalkoztattak, és dr. K. Nagy Emese fáradhatatlan munkája eredményeként a KIP módszert alkalmazó iskolák szaporodnak, a program támogatói növekednek. A KIP-pel dolgozó iskolák száma már közel kétszázra emelkedett, de programot ismerő iskolák aránya, az ország összes közoktatás intézményeinek a fele.