Komplex Instrukciós Program

www.komplexinstrukcio.hu

Ma 2017. szeptember 24., vasárnap, Gellért és Mercédesz napja van. Holnap Eufrozina és Kende napja lesz.

ESEMÉNYEK ÉS MEGJELENÉSEK

Hejőkeresztúri IV. Béla Általános Iskola
 
 
 
International Press Center - Hejőkeresztúri IV. Béla Általános Iskola
 
 
 
A hálózat vezető iskolája, a hejőkeresztúri iskola elnyerte a Prima Primissima Alapítvány 2016. évi Prima Primissima Díját
Nagyobb méretért klikk a képekre 
 
IV. Országos KIP Találkozó a Magyar Tudományos Akadémián 2016. 05.12.
 
 
 
2016. június 8-án a hejőkeresztúri iskolások reneszánsz dalokat énekeltek a Brit Nagykövetségen őfelsége születésnapja alkalmából.
 
A felvételen Iain Lindsay, Nagy-Britannia budapesti nagykövete és a hejőkeresztúri énekkar látható.
A fellépés után Colleen Bell, amerikai nagykövet külön elismerését fejezte ki a gyerekek teljesítményéért.
 
 

 

Vodafone Digitális Iskola Program kisfilm

 

 

IV. Országos KIP nap a Magyar Tudományos Akadémián

A Hejőkeresztúri Iskolásokért Alapítvány és a Vodafone Magyarország Alapítvány szervezésében 2016. május 12-én a Magyar Tudományos Akadémián megrendezésre került a IV. Országos KIP Nap, ahol Rachel Lotan, a Stanford Egyetem professzora vezetésével interaktív munka keretében zajlott a KIP-es (Komplex Instrukciós Programot alkalmazó) iskolák egymástól tanulása. A konferencia munkáját Halász Gábor, az ELTE professzora segítette gondolataival. A konferencián a KIP-es iskolák pedagógusai mellett a Gábor Dénes Díjasok Klubja képviselője és négy magyarországi egyetem oktatói is részt vettek.

https://goo.gl/photos/uacTH9pccZPv37QAA

 

A Vodafone Magyarország Alapítvány programja a KIP-es iskolák diákjai számára

A Vodafone Magyarország Alapítvány nagyszabású programot szervezett az országos KIP-es iskolái számára, ahol a hajókiránduláson kívül a Parlament megtekintetése is sor került.

Köszönjük!

https://goo.gl/photos/LWL2JjLvRsm8RD456

 

Hazánkba látogatott Rachel A. Lotan professzor http://index.hu/gazdasag/2016/05/16/rachel_lotan_iskola_befogado_oktatas/

 

A Vodafone Magyarország Alapítvány tabletekkel segíti a KIP-es iskolákat

http://www.mmonline.hu/cikk/tabletekkel_segit_a_vodafone

 

III. Országos KIP Nap, Budapest, Vörösmarty Mihály Általános Iskola, VI. kerület

http://www.terezvaros.hu/news_details/1055/sikeres-program-a-vorosmartyban/0/

 

 

 

II. Országos KIP Nap, a Gábor Dénes-díjazottak Klubjának szervezésében a Magyar Tudományos Akadémián. 014. szeptember 11.

 

 

 

I.Országos KIP Nap, Nemzeti Tankönyvkiadó

 

Évekkel ezelőtt még kísérletként indult, de mára eredményeivel bizonyított a Hejőkeresztúron elindított integrációs oktatási módszer. A hejőkeresztúri modellnek is nevezett oktatási módszer eredményeit gyakorló pedagógusok részvételével mutatják be a „Siker az osztályteremben – a tanulói heterogenitás előnye” című konferencián.

 

Vendég (videokonferencia): Rachel Lotan a Stanford Egyetem professzora  

 

 

A Vodafone Magyarország Alapítvány tabletekkel segíti a KIP-es iskolákat

 

http://www.mmonline.hu/cikk/tabletekkel_segit_a_vodafone

 

http://kutyu.hu/cikk/vodafone_tablagepek_iskolaknak

 

 

 

 

A VODAFONE Magyarország Alapítvány látogatása a hejőkeresztúri iskolában

 

Vendégek voltak:

Diego Massidda, vezérigazgató

Alexandre Froment-Curtil, Lakossági szolgáltatások üzletág vezérigazgató-helyettes

David Garcia, pénzügyi vezérigazgató-helyettes

Amrita Gangotra, műszaki vezérigazgató-helyettes

Tóth Zsuzsanna, HR vezérigazgató-helyettes

Schay Dániel, Lakossági értékesítési és operációs vezérigazgató-helyettes

Marchart Pál, Vállalati kapcsolatok vezérigazgató-helyettes

Csörgő Zsuzsanna

Held Andrea

Berta Gabriella 

 

 

 

 

 

 

 

 

MISKOLC-HEJŐKERESZTÚR REGIONÁLIS KIP KÖZPONT

Miskolci Egyetem E/7-es épület

2016. MÁJUS 13. 9.00-11.00.

 

 

Program

 

8.30 – 9.00

Vendégek érkezése

 

9.00 – 9.05

Vendégek köszöntése

Előadó: K. Nagy Emese igazgató (Miskolci Egyetem, KIP Központ)

 

9.05 –9.10

Rektori köszöntő

Előadó: Prof. Torma András rektor (Miskolci Egyetem)

 

9.10 – 9.15

A Miskolci Egyetem bemutatása

Előadó: Horváth Zita rektorhelyettes (Miskolci Egyetem)

 

9.15 – 9.20

A Miskolci Egyetem Bölcsészettudományi Karának a bemutatása

Előadó: Illésné Kovács Mária dékán (Miskolci Egyetem, BTK)

 

9.20 – 9.25

A Miskolci Egyetem Tanárképző Intézete munkájának a bemutatása

Előadó: Ugrai János főigazgató (Miskolci Egyetem, TI)

 

9.25 – 9.35

A KIP Központ működésének a bemutatása

Előadó: K. Nagy Emese (Miskolci Egyetem KIP Központ)

 

9.35 – 10.00

A Stanford Egyetem tanárképzésének a bemutatása

Előadó: Prof. Rachel Lotan (Stanford University)

 

10.00 – 10.15

A Miskolci egyetem Tanárképző Intézete hallgatóinak gondolatai a képzésről

Előadó: Bodó Viktória, Endrész Patrik, Ferencsik Marcell hallgatók (Miskolci Egyetem)

 

10.15 – 10.25

A tanárképzés és a pedagógusi pálya kihívásai

Előadó: Pálfi Dorina tanár (Hejőkeresztúri IV. Béla Általános Iskola)

 

10.25 – 11.00

Kötetlen beszélgetés, kérdések, válaszok

Moderátor: K. Nagy Emese (Miskolci Egyetem KIP Központ)

 

 

11.00

Zárszó

Előadó: K. Nagy Emese (Miskolci Egyetem KIP Központ)

 

 

 

 

School - University partnership for effective teacher learning

 

Nagyobb méret/larger size>>

 

 

 

 

KOMPLEX IINSTRUKCIÓS PROGRAM (KIP) CSÚCSTALÁLKOZÓ

 

May 12, 2016

MAGYAR TUDOMÁNYOS AKADÉMIA, 1051 Budapest, Széchenyi István tér 9.

 

Program

9.30 – 10.00

Vendégek érkezése, regisztráció

 

10.00 – 10.05

Megnyitó

Előadó: Rachel Lotan (Stanford University); K Nagy Emese (KIP Központ)

 

10.05 – 10.20

A találkozó jelentősége

Előadó: Halász Gábor (ELTE)

 

10.20 – 10.30

Könyvbemutató:

Cohen, E. G. – Lotan, R. A.  (2014): Csoportmunka-tervezés

K. Nagy, E. (2015): KIP I-II.

Előadó: Gyarmathy Éva (ELTE), Horváth Zita (Miskolci Egyetem)

 

10.30 – 11.05

Méltányosság az osztályteremben

Előadó: Rachel Lotan (Stanford University)

 

11.05 – 11.35

A KIP hálózat bemutatása

Előadók: a KIP iskolák vezetői, pedagógusai

 

11.35 – 11.45

Szünet

 

11.45 – 12.45

Egymástól tanulunk I.

Felelős: Rachel Lotan (Stanford University,)

 

12.45 – 13.35.

Ebédszünet

 

13.35 – 14.35

Egymástól tanulunk II.

Felelős: Rachel Lotan (Stanford University)

 

14.35 – 15.05

Fókuszpontok

Előadó: Rachel Lotan (Stanford University)

 

15.05 – 15.40

Új KIP iskolák bemutatkozása

Előadók: a KIP iskolák vezetői, pedagógusai

 

15.40 – 16.00

A nap eseményeinek összefoglalása

Felelős: Halász Gábor (ELTE) 

 

 

 

 

 

 

 

A VODAFONE Magyarország Alapítvány 1200 tabletet osztott szét a KIP-es iskoláknak

Vodafone Felelősségvállalás facebook oldalán

 

 

 

 

Átadásra került a Miskolci Egyetemen a KIP Központ

 

 

 

 

2015.12.16. Miskolc - Hejőkeresztúri Regionális Módszertani Központ avatása, Miskolci Egyetem

 

1. rész

 

 

2. rész

 

 

3. rész

 

 

4. rész

 

 

5. rész

 

 

 

 

 

 

1200 tablet kerül 20 iskolába Vodafone Digitális Magyarország Programnak köszönhetően

 
 
 
 
 
 
 

KIP szakmai nap

a budapesti VI. kerületi Vörösmarty Mihály Általános Iskolában

Program:

 


9.45 – 10.00:

Regisztráció

10.00:

Köszöntés, bemutatkozás

10.45:

Bemutató órák az iskola épületében

4. o. - magyar

5. o. - testnevelés

6. o. – táblajáték

7. o. – osztályfőnöki

 

 

11.45:

KIP összefoglalása – Kovácsné Dr. Nagy Emese

(ős) KIP-es iskolák pár mondattal történő bemutatkozása

(új) KIP-es iskolák rövid bemutatkozása

12.30:

szendvics ebéd

13.00:

KIP jelene – jövője (a KIP terjesztésének sikerei, problémái)

14.30:

Zárás

 


Vendégeink:   Az új és régi KIP-es iskolák

            Hanesz József, KLIK elnök

            Kovács-Vass Erzsébet a Fővárosi Tankerület vezetője

            Simonffy Márta a VI. kerület alpolgármestere

Debnár László a VI. kerületi KLIK vezetője

            Dr. hab. Gyarmathy Éva pszichológus

            prof. Sarkadi Balázs és Ilinyi János a Gábor Dénes díjasok

 
 
 
 
 
Balmazújvárosban a TÁMOP-3.3.8-1262-0089 pályázat keretében került megrendezésre a KIP szakmai nap.
 
 
 
 
 
 
 
 
Befejeződött a Budapesti Műszaki egyetem, a Miskolci Egyetem és a Hitotsubashi Egyetem közös projektje:
 

 

A GE Lighting és Vámos Zoltán, a 2014-es Internal Leadership díj nyertese támogatásban részesítette a Komplex Instrukciós Programot. Az adományozó a gyerekek tehetséggondozási programjához kíván hozzájárulni.

 

 

 

 

 

A Gábor Dénes-díjazottak Klubjának nyílt klubestje az MTA-székház Klubtermében

 

A Gábor Dénes díjazottak Klubjának (GDDK) tagjai 2009-ben arra az elhatározásra jutottak, hogy a klub jótékonysági akciójának keretében felkarolnak egy, a hátrányos helyzetű gyermekek oktatásában sikeresen működő „jó példát”, módszertant. Így találtak rá a ma már 14 éve működő „Hejőkeresztúri Modell” - Komplex Instrukciós Programra (KIP).

Mára a program kiteljesedett, jelentős sikereket ért el, azonban mint minden hasznos és jó kezdeményezésnek, úgy ennek is szakmai kárát jelentheti egy megfontolatlan, erőszakos terjesztés, ami az egész program sikerét veszélybe sodorhatja. Ezért a KIP vezetősége – egyetértésben a Gábor Dénes-díjazottak Klubjával – azon munkálkodik, hogy folyamatos nyomon követéssel megvédje az eddig elért eredményeket, és a feltárt tapasztalatok birtokában végezze a további fejlesztéseket és bővítéseket.

 

Ma már több mint 3000 diák tanul a Komplex Instrukciós Program szerint

 

Egyre nagyobb az érdeklődés a tudásban és szocializáltságban heterogén tanulói csoportot kezelni képes Komplex Instrukciós Program (KIP) iránt. A hejőkeresztúri iskolában 14 éve indított módszert jelenleg 14 iskola közel 3000 tanulója és több mint 250 pedagógusa alkalmazza.

A KIP a pedagógusoktól összetettebb munkát, pedagógiai kultúraváltást kíván. A felmérések szerint a módszert alkalmazó iskolákban csökken a gyerekek közötti agresszió, mérséklődik a hiányzások száma, erősödik a szülőkkel való együttműködés és javulnak a diákok eredményei.

Ettől az évtől újabb iskolák ismerik meg a módszert a GEOMATECH kiemelt projekt keretén belül. A projekt célja a matematika és természettudományos tárgyak tanításának és tanulásának korszerűsítése, olyan online feladatbázis létrehozása a közoktatás mind a 12 évfolyama számára, amelynek eredményeképpen a tanulók felfedezés útján és játékosan sajátíthatják el a matematika és természettudományi tantárgyak által nyújtott ismeretanyagot. Az élményszerű tananyag

elsajátítását segíti a KIP-nek a feladatokban való megjelenése. A KIP-et alkalmazó iskolák 2014 őszétől a Vodafone Magyarország Alapítvány által adományozott tabletek segítségével tehetik színesebbé és élményszerűbbé a kiscsoportos foglalkozásokat.

A KIP-et mind az ELTE, mind a Miskolci Egyetem oktatja, így készítve fel a hallgatókat az osztálytermi problémákat megoldó tanításra.

 

 

A VODAFONE Alapítvány tabletekkel támogatta a KIP-es iskolák tanórai munkáját.
Az iskolák pedagógusai ismerkednek a gépek használatával.
 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
 
 

A matematika és természettudományos tárgyakat népszerűsítő tananyagfejlesztő kiemelt projektben vesz részt a Komplex Instrukciós Program/KIP

 

Egyedülálló hazai oktatásfejlesztési projekt indult útjára GEOMATECH néven. A magyar módszerrel és nemzetközi együttműködéssel megvalósuló oktatásfejlesztési kezdeményezés célja, hogy a hazai diákok megszeressék a matematikát, valamint a természettudományos tárgyakat. A köznevelés megújításának fontos eleme a matematikai és a természettudományos tárgyak népszerűsítése, megkedveltetése a diákokkal.

 

Egyedülálló oktatásfejlesztési projekt indult útjára a BKF Kommunikációs Alapítvány, a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola, valamint a GeoGebra Nonprofit Kft. kezdeményezésében, amelyben helyet kap a Komplex Instrukciós Program is. Az Új Széchenyi Terv keretében megvalósuló, GEOMATECH névre hallgató kezdeményezés hosszú távú célja, hogy a közoktatásban résztvevő diákok megszeressék a matematikát és a természettudományos tárgyakat, ezáltal nagyobb arányban tanuljanak tovább ezeken a területeken.

A programban dolgozó hazai és nemzetközi szakemberek a Nemzeti alaptanterv elvárásainak is megfelelő digitális tananyagokat a világ egyik legismertebb matematikai-természettudományos szoftvere, a GeoGebra segítségével jelenítik meg. A GeoGebra nemcsak egy szoftver, amely az elvont matematikai és természettudományos feladatok láthatóvá tétele révén nyújt segítséget, hanem a pedagógusok ezreit világszerte tömörítő nemzetközi közösség is. Ennek a közösségnek az erejére és szakértelmére is támaszkodnak a GEOMATECH projekt megvalósításában közreműködő szakemberek, hiszen többek között a Cambridge-i Egyetem és a linzi Nemzetközi GeoGebra Intézet is együttműködik a projekt módszertani megalapozásában, a jó gyakorlatok megosztásában és az eredmények terjesztésében.

A Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola az elsők között ismerte fel az élményszerű oktatás jelentőségét, és kiemelt hangsúlyt fektetett arra, hogy hallgatói számára gyakorlatorientált, valós élethelyzetekhez kötődő, a kreatív gondolkodást fejlesztő módszereket alkalmazó képzéseket nyújtson – ezt a törekvést segítette az országban az elsők között alapított GeoGebra Intézet is.

 
 
 
 
 
A hejőkeresztúri modell megismerése távoktatással
 
A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Üzleti Tudományok Intézete és a Hejőkeresztúri IV. Béla Általános Iskola részben távoktatásos továbbképzést hirdet tanárok számára. A cél a Hejőkeresztúrban nagy sikerrel alkalmazott komplex instrukciós program elsajátítása.
A projekt első képzési időszakában résztvevők közül legeredményesebbnek bizonyuló pedagógus egyhetes szakmai utazást nyer Japánba.
 
 
 
 
 
Pár millió forinton múlik Magyarország jövője?
 
Eddig 11 általános iskolában vezették be a hátrányos helyzetű fiatalok között jelentős sikereket elérő, hejőkeresztúri modellnek nevezett képzési módszert, ám ennek terjedése - főképp a tanárok hozzáállása miatt - még várat magára, de pénzre is szükség volna.
 
Húsz évvel ezelőtt a Hejőkeresztúri IV. Béla Általános Iskolába járó diákok 20-25 százaléka volt hátrányos helyzetű, ami a 2000-es évek elejére megháromszorozódott - tájékoztatta a Napi.hu-t Kovácsné dr. Nagy Emese igazgató. Mint mondta, ezek a gyerekek olyan családokból jöttek, ahol a tanulás nem minden esetben jelentett értéket, így szükség volt arra, hogy különböző módszerekkel színesebbé tegyék a tananyag átadását, hogy elérjék, hogy a diákok motiváltakká váljanak az ismeretelsajátítás felé.
 
A sikertörténet végül 2001-ben kezdődött, amikor több magyar pedagógus, köztük a hejőkeresztúri iskola összes tanára részt vett a Stanford Egyetem Complex Instruction tanítási módszerét bemutató tréningen. Ez a program eredetileg egyébként a spanyol anyanyelvű diákokra koncentrált, őket tanította tanórán kívül angol nyelvre, ám a módszer megtetszett a magyar iskolának, így jelentős kiegészítésekkel adaptálták a modellt.
 
 
 
Ez is tehetséggondozás! A kiskakas gyémánt félkrajcárja – másképpen
 
A Hejőkeresztúri IV. Béla Általános Iskola hitvallása: „Mindenki jó valamiben!”
 
Ebben a meggyőződésben alkalmazzuk módszereinket, hogy minden tanulónk számára egységesen biztosítsuk az ismeretekhez jutást. Valódi esélyegyenlőség megvalósítására törekszünk az iskola falain belül.
Tevékenységünk négy alapeleme: A Komplex Instrukciós Program magas szintű csoportmunka keretében ismeretelsajátítást tesz lehetővé úgy, hogy kezeli a tanulók eltérő szociokulturális helyzetéből adódó státuszproblémákat. A Generációk Közötti Párbeszéd Programmal a szülőket szólítjuk meg, és tesszük az intézményünket nyitottá számukra a kölcsönös tisztelet jegyében.

A logikai táblajátékok tanórai és tanórán kívüli alkalmazásán keresztül a gyerekek értelmi képességének fejlesztése, a szabadidő igényes, tartalmas eltöltése, a társas élet erősítése, a tehetséges gyerekek versenyeztetése valósul meg. A rendkívül heterogén tanulói összetételünk indokolja a magas fokú differenciált tanulásszervezést. Úgy választjuk meg a tanítás sebességét, szintjét vagy jellegét, hogy megfeleljen a diákok egyéni szükségleteinek, stílusának, érdeklődésének.
 
 
 
KIP: A tanulói heterogenitás előnye
 
A gyerekek nem csak szóba állnak egymással, hanem egymásra szorulnak. Csak együtt dolgozva tudják teljesíteni a feladatot, de a csoportoknak más-más a feladatuk, így nem kerülnek versenyhelyzetbe. Nem az a lényeg, hogy ki a jobb, hanem az, hogy együtt jobbak lehetünk! Egy – a módszert alkalmazó – tanár ezt mondta: „Nagyon jó a program! Csak a tanulóknak nincs szüksége rám.”
A Komplex Instrukciós Programmal (KIP) több mint két éve találkoztam először. Misztikus varázslásnak tűnt. Hogyan lehetséges az, hogy –bár hátrányos helyzetből érkeznek a gyerekek – szinte mindenki továbbtanul a hejőkeresztúri iskolában? Hogyan lehetséges, hogy a gyerekek szeretnek iskolába járni? És hogyan lehetséges, hogy mindenki tehetséges valamiben? És a legszörnyűbb kérdés: ha ez így működik egy faluban, miért nem használják a módszert máshol is? Szerencsére ezek a kérdések nem csak engem foglalkoztatnak, foglalkoztattak, és Kovácsné Dr. Nagy Emese fáradhatatlan munkája eredményeként a KIP módszert alkalmazó iskolák szaporodnak, a program támogatói növekednek. A KIP-pel dolgozó iskolák száma már 11.

 

 

 

Konferencia meghívó

 

 

Nagyobb méretért klikk a képre

 

 

 

Hétpróbások bajnoksága

 

Tisztelt Intézményvezetők! Tisztelt Kollégák, KIP-es Iskolák!

Ebben a tanévben is megrendezzük Hejőkeresztúrban a

Hétpróbások Bajnokságát.

Az időpont: 2014. március. 21. (péntek)

 

 

A játékok listája:

 

  1. „brazil” Dáma (8x8) http://www.jatektan.hu/jatektan/__2012/0012/parasztdama.html
  2. Amőba(Gomoku)(13x13, rácspontokon) http://www.jatektan.hu/jatektan/____2012_006/amoba.pdf
  3. Amazons (6x6) http://www.jatektan.hu/jatektan/uj2001/amazons1.html
  4. Malacfogó (5x5) http://www.jatektan.hu/jatektan/uj2001/02neutr1.html
  5. Gomullo (8x8) http://www.jatektan.hu/jatektan/mtte/gomullo.html
  6. Seth (speciális, lásd http://www.jatektan.hu/jatektan/mtte/seth.html
  7. Quarto (4x4) http://www.jatektan.hu/jatektan/uj2001/quarto1.html

 

 

Visszajelzéseket az alábbi címre várjuk:

Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. vagy Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.

 

Sikeres felkészülést kívánunk!

 

Vodafone Digitális Iskola Program

Látogatók

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterMa28
mod_vvisit_counterTegnap369
mod_vvisit_counterA héten28
mod_vvisit_counterElőző héten2419
mod_vvisit_counterA hónapban11950
mod_vvisit_counterElőző hónapban14922
mod_vvisit_counterÖsszesn297094

Partnereink


 

Vodafone Magyarország Alapítvány