IV. Országos KIP nap a Magyar Tudományos Akadémián
A Hejőkeresztúri Iskolásokért Alapítvány és a Vodafone Magyarország Alapítvány szervezésében 2016. május 12-én a Magyar Tudományos Akadémián megrendezésre került a IV. Országos KIP Nap, ahol Rachel Lotan, a Stanford Egyetem professzora vezetésével interaktív munka keretében zajlott a KIP-es (Komplex Instrukciós Programot alkalmazó) iskolák egymástól tanulása. A konferencia munkáját Halász Gábor, az ELTE professzora segítette gondolataival. A konferencián a KIP-es iskolák pedagógusai mellett a Gábor Dénes Díjasok Klubja képviselője és négy magyarországi egyetem oktatói is részt vettek.
https://goo.gl/photos/uacTH9pccZPv37QAA
A Vodafone Magyarország Alapítvány programja a KIP-es iskolák diákjai számára
A Vodafone Magyarország Alapítvány nagyszabású programot szervezett az országos KIP-es iskolái számára, ahol a hajókiránduláson kívül a Parlament megtekintetése is sor került.
Köszönjük!
https://goo.gl/photos/LWL2JjLvRsm8RD456
Hazánkba látogatott Rachel A. Lotan professzor http://index.hu/gazdasag/2016/05/16/rachel_lotan_iskola_befogado_oktatas/
A Vodafone Magyarország Alapítvány tabletekkel segíti a KIP-es iskolákat
http://www.mmonline.hu/cikk/tabletekkel_segit_a_vodafone
III. Országos KIP Nap, Budapest, Vörösmarty Mihály Általános Iskola, VI. kerület
http://www.terezvaros.hu/news_details/1055/sikeres-program-a-vorosmartyban/0/
II. Országos KIP Nap, a Gábor Dénes-díjazottak Klubjának szervezésében a Magyar Tudományos Akadémián. 014. szeptember 11.
I.Országos KIP Nap, Nemzeti Tankönyvkiadó
Évekkel ezelőtt még kísérletként indult, de mára eredményeivel bizonyított a Hejőkeresztúron elindított integrációs oktatási módszer. A hejőkeresztúri modellnek is nevezett oktatási módszer eredményeit gyakorló pedagógusok részvételével mutatják be a „Siker az osztályteremben – a tanulói heterogenitás előnye” című konferencián.
Vendég (videokonferencia): Rachel Lotan a Stanford Egyetem professzora
A Vodafone Magyarország Alapítvány tabletekkel segíti a KIP-es iskolákat
http://www.mmonline.hu/cikk/tabletekkel_segit_a_vodafone
http://kutyu.hu/cikk/vodafone_tablagepek_iskolaknak
A VODAFONE Magyarország Alapítvány látogatása a hejőkeresztúri iskolában
Vendégek voltak:
Diego Massidda, vezérigazgató
Alexandre Froment-Curtil, Lakossági szolgáltatások üzletág vezérigazgató-helyettes
David Garcia, pénzügyi vezérigazgató-helyettes
Amrita Gangotra, műszaki vezérigazgató-helyettes
Tóth Zsuzsanna, HR vezérigazgató-helyettes
Schay Dániel, Lakossági értékesítési és operációs vezérigazgató-helyettes
Marchart Pál, Vállalati kapcsolatok vezérigazgató-helyettes
Csörgő Zsuzsanna
Held Andrea
Berta Gabriella
MISKOLC-HEJŐKERESZTÚR REGIONÁLIS KIP KÖZPONT
Miskolci Egyetem E/7-es épület
2016. MÁJUS 13. 9.00-11.00.
Program
8.30 – 9.00
Vendégek érkezése
9.00 – 9.05
Vendégek köszöntése
Előadó: K. Nagy Emese igazgató (Miskolci Egyetem, KIP Központ)
9.05 –9.10
Rektori köszöntő
Előadó: Prof. Torma András rektor (Miskolci Egyetem)
9.10 – 9.15
A Miskolci Egyetem bemutatása
Előadó: Horváth Zita rektorhelyettes (Miskolci Egyetem)
9.15 – 9.20
A Miskolci Egyetem Bölcsészettudományi Karának a bemutatása
Előadó: Illésné Kovács Mária dékán (Miskolci Egyetem, BTK)
9.20 – 9.25
A Miskolci Egyetem Tanárképző Intézete munkájának a bemutatása
Előadó: Ugrai János főigazgató (Miskolci Egyetem, TI)
9.25 – 9.35
A KIP Központ működésének a bemutatása
Előadó: K. Nagy Emese (Miskolci Egyetem KIP Központ)
9.35 – 10.00
A Stanford Egyetem tanárképzésének a bemutatása
Előadó: Prof. Rachel Lotan (Stanford University)
10.00 – 10.15
A Miskolci egyetem Tanárképző Intézete hallgatóinak gondolatai a képzésről
Előadó: Bodó Viktória, Endrész Patrik, Ferencsik Marcell hallgatók (Miskolci Egyetem)
10.15 – 10.25
A tanárképzés és a pedagógusi pálya kihívásai
Előadó: Pálfi Dorina tanár (Hejőkeresztúri IV. Béla Általános Iskola)
10.25 – 11.00
Kötetlen beszélgetés, kérdések, válaszok
Moderátor: K. Nagy Emese (Miskolci Egyetem KIP Központ)
11.00
Zárszó
Előadó: K. Nagy Emese (Miskolci Egyetem KIP Központ)
School - University partnership for effective teacher learning
KOMPLEX IINSTRUKCIÓS PROGRAM (KIP) CSÚCSTALÁLKOZÓ
May 12, 2016
MAGYAR TUDOMÁNYOS AKADÉMIA, 1051 Budapest, Széchenyi István tér 9.
Program
9.30 – 10.00
Vendégek érkezése, regisztráció
10.00 – 10.05
Megnyitó
Előadó: Rachel Lotan (Stanford University); K Nagy Emese (KIP Központ)
10.05 – 10.20
A találkozó jelentősége
Előadó: Halász Gábor (ELTE)
10.20 – 10.30
Könyvbemutató:
Cohen, E. G. – Lotan, R. A. (2014): Csoportmunka-tervezés
K. Nagy, E. (2015): KIP I-II.
Előadó: Gyarmathy Éva (ELTE), Horváth Zita (Miskolci Egyetem)
10.30 – 11.05
Méltányosság az osztályteremben
Előadó: Rachel Lotan (Stanford University)
11.05 – 11.35
A KIP hálózat bemutatása
Előadók: a KIP iskolák vezetői, pedagógusai
11.35 – 11.45
Szünet
11.45 – 12.45
Egymástól tanulunk I.
Felelős: Rachel Lotan (Stanford University,)
12.45 – 13.35.
Ebédszünet
13.35 – 14.35
Egymástól tanulunk II.
Felelős: Rachel Lotan (Stanford University)
14.35 – 15.05
Fókuszpontok
Előadó: Rachel Lotan (Stanford University)
15.05 – 15.40
Új KIP iskolák bemutatkozása
Előadók: a KIP iskolák vezetői, pedagógusai
15.40 – 16.00
A nap eseményeinek összefoglalása
Felelős: Halász Gábor (ELTE)
A VODAFONE Magyarország Alapítvány 1200 tabletet osztott szét a KIP-es iskoláknak
Vodafone Felelősségvállalás facebook oldalán
Átadásra került a Miskolci Egyetemen a KIP Központ
2015.12.16. Miskolc - Hejőkeresztúri Regionális Módszertani Központ avatása, Miskolci Egyetem
1. rész
2. rész
3. rész
4. rész
5. rész
1200 tablet kerül 20 iskolába Vodafone Digitális Magyarország Programnak köszönhetően
KIP szakmai nap
a budapesti VI. kerületi Vörösmarty Mihály Általános Iskolában
Program:
9.45 – 10.00:
Regisztráció
10.00:
Köszöntés, bemutatkozás
10.45:
Bemutató órák az iskola épületében
4. o. - magyar
5. o. - testnevelés
6. o. – táblajáték
7. o. – osztályfőnöki
11.45:
KIP összefoglalása – Kovácsné Dr. Nagy Emese
(ős) KIP-es iskolák pár mondattal történő bemutatkozása
(új) KIP-es iskolák rövid bemutatkozása
12.30:
szendvics ebéd
13.00:
KIP jelene – jövője (a KIP terjesztésének sikerei, problémái)
14.30:
Zárás
Vendégeink: Az új és régi KIP-es iskolák
Hanesz József, KLIK elnök
Kovács-Vass Erzsébet a Fővárosi Tankerület vezetője
Simonffy Márta a VI. kerület alpolgármestere
Debnár László a VI. kerületi KLIK vezetője
Dr. hab. Gyarmathy Éva pszichológus
prof. Sarkadi Balázs és Ilinyi János a Gábor Dénes díjasok
A GE Lighting és Vámos Zoltán, a 2014-es Internal Leadership díj nyertese támogatásban részesítette a Komplex Instrukciós Programot. Az adományozó a gyerekek tehetséggondozási programjához kíván hozzájárulni.
A Gábor Dénes-díjazottak Klubjának nyílt klubestje az MTA-székház Klubtermében
A Gábor Dénes díjazottak Klubjának (GDDK) tagjai 2009-ben arra az elhatározásra jutottak, hogy a klub jótékonysági akciójának keretében felkarolnak egy, a hátrányos helyzetű gyermekek oktatásában sikeresen működő „jó példát”, módszertant. Így találtak rá a ma már 14 éve működő „Hejőkeresztúri Modell” - Komplex Instrukciós Programra (KIP).
Mára a program kiteljesedett, jelentős sikereket ért el, azonban mint minden hasznos és jó kezdeményezésnek, úgy ennek is szakmai kárát jelentheti egy megfontolatlan, erőszakos terjesztés, ami az egész program sikerét veszélybe sodorhatja. Ezért a KIP vezetősége – egyetértésben a Gábor Dénes-díjazottak Klubjával – azon munkálkodik, hogy folyamatos nyomon követéssel megvédje az eddig elért eredményeket, és a feltárt tapasztalatok birtokában végezze a további fejlesztéseket és bővítéseket.
A matematika és természettudományos tárgyakat népszerűsítő tananyagfejlesztő kiemelt projektben vesz részt a Komplex Instrukciós Program/KIP
Egyedülálló hazai oktatásfejlesztési projekt indult útjára GEOMATECH néven. A magyar módszerrel és nemzetközi együttműködéssel megvalósuló oktatásfejlesztési kezdeményezés célja, hogy a hazai diákok megszeressék a matematikát, valamint a természettudományos tárgyakat. A köznevelés megújításának fontos eleme a matematikai és a természettudományos tárgyak népszerűsítése, megkedveltetése a diákokkal.
Egyedülálló oktatásfejlesztési projekt indult útjára a BKF Kommunikációs Alapítvány, a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola, valamint a GeoGebra Nonprofit Kft. kezdeményezésében, amelyben helyet kap a Komplex Instrukciós Program is. Az Új Széchenyi Terv keretében megvalósuló, GEOMATECH névre hallgató kezdeményezés hosszú távú célja, hogy a közoktatásban résztvevő diákok megszeressék a matematikát és a természettudományos tárgyakat, ezáltal nagyobb arányban tanuljanak tovább ezeken a területeken.
A programban dolgozó hazai és nemzetközi szakemberek a Nemzeti alaptanterv elvárásainak is megfelelő digitális tananyagokat a világ egyik legismertebb matematikai-természettudományos szoftvere, a GeoGebra segítségével jelenítik meg. A GeoGebra nemcsak egy szoftver, amely az elvont matematikai és természettudományos feladatok láthatóvá tétele révén nyújt segítséget, hanem a pedagógusok ezreit világszerte tömörítő nemzetközi közösség is. Ennek a közösségnek az erejére és szakértelmére is támaszkodnak a GEOMATECH projekt megvalósításában közreműködő szakemberek, hiszen többek között a Cambridge-i Egyetem és a linzi Nemzetközi GeoGebra Intézet is együttműködik a projekt módszertani megalapozásában, a jó gyakorlatok megosztásában és az eredmények terjesztésében.
A Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola az elsők között ismerte fel az élményszerű oktatás jelentőségét, és kiemelt hangsúlyt fektetett arra, hogy hallgatói számára gyakorlatorientált, valós élethelyzetekhez kötődő, a kreatív gondolkodást fejlesztő módszereket alkalmazó képzéseket nyújtson – ezt a törekvést segítette az országban az elsők között alapított GeoGebra Intézet is.
Konferencia meghívó
Nagyobb méretért klikk a képre